thumbnail

Etage SFG ontruimd na lekken gevaarlijke stof

  • Rotterdam
  • 19 maart 2012

Een medewerkster van het Sint Fransiscus Gasthuis is maandagmiddag gewond geraakt door een bijtende stof. Ze kreeg de stof op haar lichaam toen zij in de weer was met een lekkend vat waarin de stof zat.

Het ging om formaldehyde, dat opgelost in water onder meer wordt gebruikt als ontsmettingsmiddel. Het slachtoffer werd overgebracht naar de afdeling spoedeisende hulp van het Rotterdamse ziekenhuis. Het incident gebeurde op afdeling pathologie van het ziekenhuis. Deze afdeling is voor publiek niet toegankelijk.

De bedrijfshulpverlening besloot uit voorzorg de 12e verdieping te ontruimen. Korte tijd na het incident was de situatie weer onder controle, meldt een woordvoerster van de politie. De Arbeidsinspectie stelt een onderzoek naar het incident in.

Foto's

Deel dit artikel

Sponsor van MediaTV